Jeste li se ikad zapitali, ako ste uopće primijetili, da većina supermarketa nema prozore? Isto tako, obraćate li pažnju na glazbu koja se pušta u trgovinama? Svi ovi detalji, ali i mnogo drugih, nama se ne čine pretjerano važnima, međutim, za sve od navedenog postoji određen razlog zašto je to baš tako.
Sve ovo, ali i više od toga, vidjet ćete u nastavku, zapravo bi se moglo nazvati “manipulacijom“ kupaca, piše Zagorje International prenoseći N1info.
Prozori na trgovinama
Zašto u dućanima nema prozora? Odgovor će vam se vjerojatno činiti i logičnim kada ga pročitate. Naime, u trgovinama nema prozora, ali ni satova, kako bi kupci izgubili pojam o vremenu i time se što dulje zadržali u trgovini. Na taj način se kupci u trgovinama zadržavaju duže od planiranog, a nerijetko i kupe više nego što bi trebali.
Pogled kroz prozor kupcu vraća dojam o vremenu i potakne ga na razmišljanje koliko je već dugo u trgovini, što za supermarkete nije povoljno. Što je kupac dulje u trgovini, više će i potrošiti.
Ipak, postoji i praktična strana ovoga. Naime, izravna sunčeva svjetlost može izblijediti ambalažu proizvoda izloženih na policama i time ti proizvodi više neće izgledati privlačno kupcu.
Raspored unutar trgovine
Još jedan od trikova trgovaca vezan je za cijene, točnije, kako su po policama raspoređeni proizvodi s obzirom na njihovu cijenu. Skuplji su proizvodi uvijek posloženi tako da većini kupaca budu u razini očiju. Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirani i skuplji artikli su također u razini očiju. Također, cijene su označene na način da prvim pogledom pomislimo da su povoljnije nego što doista jesu.
Ostali trikovi
Mnogi supermarketi imaju popločene podove. To je zato što kolica na takvim podovima stvaraju veliku buku, a ako ne želite privući pozornost i živcirati druge, to znači da se morate sporije kretati trgovinom. Na taj način ćete automatski doći u iskušenje da malo pregledate i ono po što možda niste došli i potrošite više novca.
Prema nekim istraživanjima, ako je laganija glazba, kupci će više potrošiti jer ona usporava kretanje i time se kupac zadržava dulje u trgovini. Međutim, kad su trgovine krcate ljudima, tada se najčešće pušta energična glazba bržeg ritma. To bi trebalo potaknuti ljude da se trgovina ponovno brzo isprazni.