Učenici i učiteljice Osnovne škole Fran Koncelak Drnje nedavno su u sklopu Erasmus+ projekta TITLE i Erasmus+ akreditacije boravili u Barabranu Vicentinu u Italiji.
Mobilnost u Italiji bila je, očekivano, puna sadržaja te gastronomskog užitka. Tako su učenici i učiteljice Adela Stilin, Ksenija Marić, Stjepana Kadić, Ana Tustonjić Dombaj i Martina Hrastić Farkaš uživali u jelima koja potječu iz ove zemlje.
“Imali smo prilike posjetiti škole u Albettoneu, Ponte di Mossanu i Barbaranu Vicentinu te gradove poput Vicenze, Trevisa, Bassano del Grape, Venecije i Cornude. Osim školskih kolega, u nekoliko su navrata domaćini i vodiči bili i Alpini, specijalizirano planinsko pješaštvo talijanske vojske koje rado pomaže i stoji na raspolaganju svojim zajednicama”, ističu su iz OŠ Fran Koncelak.
Ustroj talijanskog školskog sustava se ponešto razlikuje od hrvatskoga. Naime, osnovno obrazovanje obavezno je i traje pet godina, a u dobi od jedanaest godina učenici započinju sa srednjoškolskim obrazovanjem.
Jedan od zanimljivijih posjeta bio je posjet Tipoteci, muzeju tipografije u kojemu su mogli saznati nešto više o povijesti tiskarstva i tiskanja tekstova pomoću pomičnih slova, vidjeti raznorazne strojeve, ali i okušati se u izradi postera s vlastitim imenom i sloganom.
“Učenike je posebno oduševio izlet u Veneciju gdje su u dvosatnom obilasku mogli čuti ponešto iz riznice bogate povijesti nekadašnjeg središta Mletačke Republike te razgledati kanale, knjižnicu, gondole i trgove jednog od po mnogima najljepših gradova na svijetu”, istaknuli su iz OŠ Fran Koncelak.
Od predavanja koje su imali prilike slušati, izdvaja se ono psihologinje Jenny Poletti Riz naslovljeno ‘Italian writing and reading teachers’ u kojemu autorica govori o nizu istraživanja vezanih uz pismenost, o tome kolika je važnost i utjecaj čitanja na ljudski mozak te koliko čitanje utječe na akademski uspjeh, mogućnost zapošljavanja i ekonomski status.
Osim nje, u online susretu, učiteljice su upoznale i prijateljicu poznatog talijanskog učitelja i autora Maria Lodija čiju su knjigu Storie di sassi učenici trebali pročitati za ovu mobilnost.
U područnoj školi Scuola dell’Infanzia Egidio Pellizzari u Ponte di Mossanu učiteljice su s oduševljenjem proučavale učionice u kojima se primjenjuje inovativna strategija ‘Without a backpack for School Communities’. Učenici je pohađaju prvih pet godina, a u školu dolaze s polupraznim školskim torbama. Udžbenike ostavljaju u školi, a kućama nose samo zadaću za rješavanje.
U ovoj mobilnosti sudjelovalo je čak trinaest učenika. U sklopu Erasmus+ akreditacije sudjelovale su Alisa Kovačić, Vanessa Prekpalaj, Ilona Sataić, Margita Ivković i Zita Varga, a u sklopu Erasmus+ projekta TITLE sudjelovali su Ema Eršeg, Tena Palaš, Leon Lončarić, Vanesa Palaš, Dorian Čižmešija, Lana Požgaj i Josipa Lukunić.
“U sklopu Erasmus+ mobilnosti posebno me se dojmila suradnja škole i lokalne zajednice. Škola djeluje na području tri općine i nas su primila sva tri načelnika. Djeca su na radionicama saznala kako na kreativan način prezentirati lektiru, izraditi kutije i letke. Također su se kreativno izrazili oslikavajući kamenje. Učitelji su imali prilike zaviriti u redakcije i uredništvo najvećih lokalnih novina u Vicenzi, a imali smo čast što nam je vodič bio glavni urednik novina”, istaknula je vjeroučiteljica Ksenija Marić.