Liječenje raka je komercijalizirano i više nije primarno usmjereno na pružanje pomoći pacijentima da žive dulje, tvrdi više od 30 liječnika i akademika iz cijelog svijeta.
Pišući u medicinskom časopisu The Lancet, liječnici su se žalili na “prebacivanje u posljednjih nekoliko desetljeća s pretežno javno financiranih kliničkih ispitivanja sa svrhom da odgovore na pitanja važna za pacijente, na ispitivanja koja financira industrija kojima je cilj postići regulatorno odobrenje ili komercijalnu prednost”.
Prema Christopheru Boothu s kanadskog Sveučilišta Queen’s u Kingstonu, postoji “rastuća zabrinutost” među stručnjacima da “neka nova liječenja ne pomažu pacijentima da žive dulje ili da se osjećaju bolje”.
Najavljujući uspostavu svoje inicijative Common Sense Oncology (Onkologija zdravog razuma), skupina koja uključuje bolničke onkologe i znanstvenike, tvrdi da je “industrijska kontrola istraživačkog programa stvorila sustav koji je pretežno fokusiran na nove lijekove protiv raka nauštrb istraživanja novih pristupa kirurgiji, radioterapiji, palijativnoj skrbi i prevenciji”.
Nadalje su naveli da se “znatan dio prihoda industrije koristi za marketinške kampanje s ciljem utjecaja na pacijente, kreatore politike i onkologe bez obzira na kliničku potrebu”.
Zalažući se za promjenu pristupa, liječnici su pozvali na “rekalibrirani pristup koji je više usmjeren na pacijenta i daje prioritet odgovarajućoj skrbi”, kao i na “liječenja koja poboljšavaju preživljavanje i kvalitetu života” i koja su “dostupna svim pacijentima”.
Izjava je uslijedila nakon nedavne objave istraživanja Kraljičinog sveučilišta u Belfastu i Sveučilišta u Southamptonu koje sugerira da je oko 75 posto financiranja istraživanja raka otišlo na pretklinička ili medicinska istraživanja koja ne uključuju pacijente.
Dok je više od 24 milijarde dolara potrošeno u cijelom svijetu na istraživanje raka između 2016. i 2020. godine, većina novca nije otišla za istraživanje primarnog liječenja u područjima kao što su kirurgija i radioterapija, koja su dobila manje od pet posto.