Prodaja automobila u Europskoj uniji pala je u siječnju, a u Hrvatskoj zadržala se na razini početka prošle godine, pokazali su podaci udruge proizvođača ACEA.
U siječnju je u EU registrirana 831 tisuća novih automobila, za 2,6 posto manje nego u istom lanjskom mjesecu, izračunala je ACEA.
U prosincu je prodaja poskočila za 5,1 posto.
U skupini vodećih tržišta najveći pad bilježila je Francuska, za 6,2 posto. Blizu je i Italija s padom broja registriranih novih automobila za 5,8 posto.
Potražnja je oslabila i u Njemačkoj, ali za osjetno blažih 2,8 posto. Španjolska je pak bilježila snažan rast, za 5,3 posto, izračunali su u udruzi.
U Hrvatskoj su u siječnju, prema ACEA-inim podacima, registrirana 4.472 nova automobila, za 0,4 posto manje nego godinu dana ranije. U prosincu prodaja je bila porasla za 8,5 posto.
Nepopularni ‘dizelaši’
Europsko tržište električnih automobila na baterije poskočilo je pak u siječnju za 34 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, izračunala je ACEA. U prosincu bilo se smanjilo za 10,2 posto.
Snažno je porasla i prodaja hibridnih električnih automobila, za 18,4 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, ‘potpune i parcijalne hibride’ koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Prodaja plug-in hibrida smanjila se pak za 8,5 posto. Benzinci i dizelaši bilježili su daleko snažniji pad, za 18,9 odnosno za 27 posto.
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u siječnju pala za 15,9 posto. Još oštriji pad bilježili su dizelaši, za 36 posto. Prodaja benzinaca smanjena je pak za blagih 3,3 posto. Plug-in hibridi i hibridna električna vozila bilježili su pak skok po stopi od 28 posto, izračunali su u ACEA-i.
Autor: Magdalena Linde