Podravka je predstavila strategiju održivog poslovanja za razdoblje do 2030. Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030. godine kao glavna područja djelovanja definira čist okoliš, zdravu prehranu, brigu o zaposlenicima i zajednici te odgovorno korporativno upravljanje, a sadrži ukupno deset glavnih ciljeva.
Glavni ciljevi strategije održivog poslovanja 2023. – 2030.:
- 100% električne energije iz obnovljivih izvora u proizvodnji na području EU
- 50% toplinske energije iz obnovljivih izvora u proizvodnji na području EU
- 60% manje CO2 emisija na razini društva Podravka d.d.
- 40% manje CO2 emisija na razini Grupe Podravka
- 100% ambalaže reciklabilno, povratno ili kompostabilno za sve prehrambene proizvode
- 5% manje otpada od hrane po toni proizvedenih proizvoda
- 20% manje soli i šećera u 75% novih i inoviranih proizvoda
- Unaprjeđenje korporativne kulture i klime u svim organizacijskim jedinicama
- Kontinuirano poboljšanje materijalnih prava radnika
- Pristupanje UN globalnom sporazumu (UN Global Compact)
“Podravka je kao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u srednjoj i jugoistočnoj Europi svjesna svoje gospodarske važnosti i odgovornosti za okoliš i zajednicu. Kao što u našem temeljenom poslovanju stalno težimo izvrsnosti, tako i u implementaciji načela održivog i odgovornog poslovanja želimo pratiti najviše standarde. Podravka je lani obilježila 75 godina poslovanja. Da bismo i u narednim desetljećima bili jednako uspješni, odnosno još uspješniji, moramo se odgovorno odnositi i prema okolišu i prema resursima i prema svim našim dionicima i prema zajednici u kojoj poslujemo. Brojni izazovi s kojima se suočavamo zadnjih nekoliko godina dodatno ukazuju na to da održivo i odgovorno poslovanje nema alternative. To nije opcija već jedini način na koji bilo koja kompanija može dugoročno opstati i ostati uspješna. Donošenjem strategije održivosti Grupe Podravka javno se obvezujemo na ispunjenje konkretnih ciljeva što je dodatni poticaj da sve svoje planove uspješno i u cijelosti realiziramo. U ispunjenje ovih ciljeva ulažemo 100 milijuna eura što su značajna financijska sredstva, no uvjereni smo da ćemo na ovaj način dodatno unaprijedi našu konkurentnost i ojačati naše tržišne pozicije”, poručila je predsjednica Podravkine uprave Martina Dalić.
Ključne investicije koje podržavaju i omogućavaju ispunjenje postavljenih ciljeva održivosti Grupe Podravka, među ostalim, obuhvaćaju proširenja sunčane elektrane, izgradnju kogeneracijskog postrojenja, koncentracije pekarske proizvodnje u Sloveniji na jednoj lokaciji, modernizaciju voznog parka te izgradnju novog logističko distributivnog centra u Koprivnici.
U području zdrave prehrane Podravka će povećati broj proizvoda s manjim sadržajem soli, dodanih šećera i zasićenih masti po serviranju, kao i proizvoda koji sadrže pozitivne sastojke i/ili potiču zdravu, uravnoteženu i održivu prehranu.
U području čistog okoliša Podravka će se fokusirati na ciljeve poput smanjenja vlastite emisije CO2, povećanja udjela obnovljivih izvora energije (OIE) u ukupnoj potrošnji energije, korištenja reciklabilne ambalaže, smanjenja mineralnih gnojiva i pesticida u poljoprivrednoj proizvodnji i mnogih drugih.
Kada je riječ o brizi o zaposlenicima i zajednici, Podravka će nastaviti aktivno raditi na jednakomjernoj rodnoj zastupljenosti i smanjenju razlika u plaćama muškaraca i žena, unaprijeđenu materijalnih prava zaposlenika i uvjeta rada, kao i na razvoju vještina, novih znanja i kompetencija zaposlenika.
Podrškom različitih kulturnih, sportskih i humanitarnih organizacija i udruga Grupa Podravka će nastaviti podržavati zajednicu u kojoj posluje te promicati svijest o važnosti uravnotežene i zdrave prehrane i važnosti smanjenja i zbrinjavanja otpada od hrane.
Podravka također planira daljnje unaprjeđenje svojih praksi korporativnog upravljanja u skladu s najboljim međunarodnim praksama i standardima.
Na predstavljanju strategije održivog poslovanja Podravke zanimljivo predavanje održao je Sasja Beslik, međunarodni financijski stručnjak i zagovornik održivog poslovanja, autor globalnog bestsellera “Where the money tree grows”.
Sasja Beslik govorio je o važnosti integracije strategije održivosti u poslovnu strategiju naglašavajući da je to put do profitabilnog rasta s pozitivnim utjecajem na društvo i okoliš. Na samom kraju događanja o klimatskim promjenama i nužnostima hitnog djelovanja s obzirom na trenutno stanje klime govorila je jedna od vodećih domaćih stručnjaka za teme održivosti, Dunja Mazzocco Drvar, ravnateljica Uprave za klimatske aktivnosti Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, priopćili su iz koprivničke kompanije.