Petak, 22. studenoga 2024.

Načelnik Darko Marković: Prometna povezanost i dobro organizirani javni prijevoz temelj su razvoja Malog Bukovca i jačanja demografske slike

Načelnik Marković Općinu na krajnjem istoku Varaždinske županije vodi već 13 godina, a kako je napomenuo, više od pola vremena koje je proveo na čelu Malog Bukovca posvetio je borbi za kvalitetnu prometnu povezanost sa županijskim i lokalnim cestama

- Oglas -

Načelnik Općine Mali Bukovec Darko Marković u ponedjeljak je u Varaždinu u sklopu Europskog tjedna mobilnosti sudjelovao na panel raspravi o integriranom prijevozu gdje je poručio kako su prometna povezanost i dobro organizirani javni prijevoz temelji za daljnji razvoj Malog Bukovca i jačanje demografske slike.

Načelnik Darko Marković na panel raspravi u Varaždinu
Foto: Općina Mali Bukovec

Načelnik Marković Općinu na krajnjem istoku Varaždinske županije vodi već 13 godina, a kako je napomenuo, više od pola vremena koje je proveo na čelu Malog Bukovca posvetio je borbi za kvalitetnu prometnu povezanost sa županijskim i lokalnim cestama, kao što to priliči 21. stoljeću.

“S obzirom na to da je u Malom Bukovcu tek nedavno uspostavljen primjeren cestovni promet, javni prijevoz još uvijek nije došao na red. Zadnjih 12 godina ističem kako su za razvoj naše Općine najvažnije 4 stvari, a to su dobra prometna povezanost s najmanje dva velika središta, Koprivnicom i Varaždinom, a tu su i Ludbreg te Međimurska županija s kojom graničimo, dobar javni prijevoz, razvijena sportska, društvena i komunalna infrastruktura i mjere kojima ćemo privući mlade da kupe i ulažu u nekretninu na našem području”, rekao je Marković te dodao kako je kompletna ludbreška regija usmjerena prema realizaciji dobre prometne povezanosti.

- Oglas -

Činjenica je da Općina Mali Bukovec, kao rubna općina ima višestruki problem. Naime, pola tamošnjih stanovnika radi u Koprivnici te je orijentirano na Koprivničko-križevačku županiju, oko 40 posto ih je orijentirano na Varaždin i Ludbreg, a ostatak na Međimursku županiju.

“Bez željeznice ne možemo integrirati javni prijevoz. Ako nemamo dobru regionalnu povezanost, nismo napravili posao kako spada. Kako bismo privukli mlade obitelji u općinu poput Malog Bukovca nisu dovoljne mjere kao što je sufinanciranje rješavanja njihovog stambenog pitanja, potrebni su i dobra cestovna povezanost što još uvijek nemamo i dobar javni prijevoz koji će mladima omogućiti da ne moraju imati nekoliko automobila. To su glavni uvjeti na temelju kojih bi mladi za život mogli izabrati Mali Bukovec, a ne Varaždin, Koprivnicu ili Ludbreg”, pojasnio je Marković.

Panel rasprava u Varaždinu
Foto: Općina Mali Bukovec

I rezultati ankete provedene u ludbreškoj regiji potvrdili su isto – većina građana želi koristiti javni prijevoz što, s obzirom na njegove benefite, nije iznenađujuće.

“Zbog toga smo krenuli intenzivnije razmišljati kako to ostvariti. Mali Bukovec i Ludbreška regija leže na geotermalnom potencijalu, pa je naša želja javni prijevoz povezati s tim dijelom. Potencijal geotermalnih elektrana mogli bismo iskoristiti za javni prijevoz, primjerice, koristiti ih za punjenje električnih buseva. Pokrenuta je i agenda za proizvodnjom vodika, pa bi Ludbreška regija mogla postati centar autobusa na vodik. To je ono što pokušavamo uklopiti u ovu priču”, naglasio je Marković te dodao kako se smjer u kojem ide Općina Mali Bukovec slaže s agendom Europske komisije.

Panelisti su se složili kako je jedan od problema i legislativa koja općinama ne omogućava ulaganje u županijske i lokalne ceste, pa se tako više ulaže u poljske puteve, nego u prometnice u centru naselja što je nešto za što se načelnik Marković zalagao još kao županijski vijećnik, a nastavlja lobirati i sada.

- Oglas -

“Na nacionalnom nivou moramo odlučiti što su prioriteti, standardizirati neke stvari i odrediti kakav mora biti prijevoz, u koje ceste moramo ulagati, kakva mora biti infrastruktura te u kojem roku ti projekti moraju biti realizirati. Tako bi sve političke opcije koje dođu na vlast u određenoj općini, gradu ili županiji morale to poštivati. Potreban nam je adekvatan regionalni prijevoz, a nakon njegove uspostave trebat će puno raditi na njegovoj reklami i edukaciji kako bi građani shvatili koje sve on benefite nosi, a kojih je zaista mnogo”, zaključio je Marković.

Oglas

Najnovije objave

Vezane vijesti