Internetska trgovina je procvjetala, a rezultati istraživanja online kupaca u Hrvatskoj, koje je u rujnu provela Udruga eCommerce Hrvatska, pokazala je da čak 38 posto Hrvata kupuje online jednom mjesečno, a 22 posto njih i nekoliko puta tjedno, piše Zagorje International.
S pandemijom koronavirusa porastao je broj novih kupaca koji prije nisu kupovali online, ali i trgovaca koji dotad nisu imali web shopove. Iako kupci sve više kupuju online, Hrvati još uvijek imaju problem s povjerenjem kod plaćanja karticama, no udruga hrvatskih web trgovaca ima rješenje i za to, a riječ je o novoj oznaci povjerenja eCommerce Hrvatska Trusted Shop.
Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećoj CRO Commerce konferenciji koju je u petak i subotu, prvi put hibridno, pratilo više od 400 ljudi.
Udruga eCommerce Hrvatska danas okuplja više od 2000 članova, od kojih njih 500 čine web shopovi svih veličina, a osim najnovijih rezultata istraživanja online kupovine u vrijeme pandemije, predstavili su dvije velike novosti – svoju oznaku povjerenja Trusted Shop i edukacijski portal za članove koji se nalazi na adresi edu.ecommerce.hr.
Dosad su već certificirali više od 100 web shopova, a svi koji žele nositi novu oznaku povjerenja moraju zadovoljiti 11 kriterija njihovog eCommerce Kodeksa ponašanja. Ono što se sudionicama posebno svidjelo je Trustprofile sustav koji koriste za prikaz oznake povjerenja, a isti su predstavili predsjednik Udruge eCommerce Hrvatska Marcel Majsan i Daan Vaneker iz Trustprofile.com.
Rastući trend je tzv. Q-commerce koji u razvoju online kupovine spaja sve najvažnije za kupca – širinu asortimana, konkurentnu cijenu, brzinu dostave, praćenje pošiljke u stvarnom vremenu, te kvalitetnu i brzu komunikaciju tijekom i nakon kupovine. Taj trend slijedi i Glovo, što je detaljnije prezentirao Victor Racariu, generalni menadžer Glova za južnu i istočnu Europu.
Prodaja rabljenih automobila često je na “zlom glasu”, a mit o tome odlučio je razbiti Dimitrije Trbović iz Neostara kroz predavanje kako prodati rabljeno vozila kupcima – direktno online.
O kriptovalutama
Kriptovalute su sve prisutnije i prihvaćenije kao sredstvo plaćanja u eCommerceu, o čemu su govorili hrvatski kripto stručnjaci – Nikola Škorić iz Electrocoina, Borna Novak iz tvrtke Monri Payments i Boris Blažević iz Keks pay tima.
Zanimljivo predavanje održao je i Antonio Boras iz Infobipa te Dunja Turek iz eRačuna o povezivanju web trgovine s računovodstvom.
Neizostavna tema bila je poveznica između eCommercea i prometa s obzirom na to da eCommerce utječe na način i brzinu dostave, o čemu su raspravljali Tomislav Lažeta iz DPD-a, Snježana Poljanek iz DHL-a, Dean Pilipović iz GLS-a te Gregor Hueber iz OEX-a.
Povoljnija dostava
Najmlađi predavač, 17 – godišnji Lovro Mršić predstavio je rješenje koje posjetiteljima omogućuje povoljniju dostavu. Na pozornici je izazvao veliko oduševljenje i poseban interes ispričavši kako je dugo tražio jedan proizvod, a kada ga je odabrao i stavio u košaricu, nikad nije stisnuo “kupi” jer je vidio da dostava košta nekoliko puta više od željenog proizvoda.
Odlučio je ne samo pričati o problemu, već za njega pronaći i rješenje – plug-in Collab Cart za WooCommerce koji posjetitelju na web trgovinama omogućava da košaricu s proizvodima podijeli s drugim osobama koje u istu košaricu stavljaju svoje proizvode i tako dijele troškove dostave, a pritom ostvaruju i razne pogodnosti.
Marina Kostkova iz tvrtke VIVNETWORKS govorila je o ubrzanju rasta uz minimalne troškove, Ivan Maričević i Vlad-Ionut Stoica iz tvrtke SALESFORCE fokusirali su se na povjerenje među kupcima, dok je odvjetnica Dijana Kladar iz tvrtke Vision Compliance predstavila nove zakonske promjene u trgovinu.
Influenceri su mnogima još uvijek enigma, a kako bi približili temu influencer marketinga, Andrea Andreassy, Marin Mrša, Dario Marčac i Juraj Šebalj razgovarali su o utjecaju ove vrste marketinga na ecommerce poslovanje i načine kojima ta suradnja može postati još uspješnija.
Nagrade
Dodjelom nagrade eCommAwards za najbolje web trgovine Hrvatskoj po izboru struke zaključen je prvi dan treće CRO Commerce konferencije. Glavna nagrada i titula najboljeg web shopa godine pripala je web shopu Mobis.hr koji je uz to stari-novi pobjednik za najbolji UX i najbolji SEO.
Žiri je ove godine analizirao i ocjenjivao 58 web trgovina u pet kategorija – UX, Content, SEO, Legal te Buyers journey. Pobjednik u kategoriji najbolji UX i najbolji SEO je po drugi put Mobis.hr, dok je titulu web shopa s najboljim sadržajem preuzeo Bima shop. Najbolje pravno usklađen web shop je već treću godinu zaredom online trgovina Lesnine, a u najnovijoj kategoriji Buyers journey glavnu nagradu je osvojio Zutiklik.hr.