Pepelnica ili Čista srijeda kršćanski je spomendan kojim započinje korizma. Slavi se 40 dana prije Uskrsa.
Upravo na Pepelnicu, u srijedu, 17. veljače započinje još jedna korizmena kampanja Inicijative 40 dana za zivot, a traje do 23. ožujka.
Zaštitnik ove kampanje je Presveto Srce Isusovo, a citat :”Uzmi svoj križ i idi za mnom.” (Mk 8, 34).
U Koprivnici će molitelji inicijative moliti pred koprivničkom Općom bolnicom svakodnevno od 5.30 do 17.30 sati, pridržavajući se svih epidemioloških mjera.
Inicijativa 40 dana za život je molitveno-ekumenskog karaktera, a njena nakana jest za prestanak pobačaja u svijetu te obraćenje i iscjeljenje i obraćenje svih koji su u pobačaju sudjelovali. Tri stupa na kojima počiva zalaganje u međunarodnoj ekumenskoj Inicijativi 40 dana za život su: molitva i post, miroljubivo bdjenje pred bolnicama te osvješćivanje lokalne zajednice.
U Hrvatskoj je pokrenuta 2014. godine, a dosad je u njoj ‘službeno’ sudjelovalo preko 11.000 ljudi u 35 hrvatskih gradova, na 37 mjesta bdjenja.
“Do danas ostvareni su veliki plodovi. Uključilo se 35 hrvatskih gradova, preko 11.000 ljudi sudjeluje u kampanjama, više od 100 djece, za koje znamo, spašeno je od pobačaja (66 tijekom kampanja Inicijative), broj pobačaja u nekoliko bolnica za vrijeme bdjenja pao je za više od 20, 30 %, a negdje i za više od 50 %, službene statistike govore o povećanju broja poroda u mnogim mjestima”, istaknula je Emma Čiček, voditeljica inicijative 40 dana za život – Koprivnica.
Takoder, dodaje, pružena je moralna, duhovna i materijalna pomoć trudnicama, došlo je do obraćenja brojnih očeva i majki. Organiziran je niz popratnih programa – za supružnike koji ne mogu imati djece, za žene ranjene pobačajem (Oprostom oslobođene), odnedavno i za muškarce koji osjećaju posljedice nakon gubitka djeteta (Iscjeljenje očeva srca), za mlade te mnogi drugi plodovi u srcima ljudi koji nisu mjerljivi statistikama… Među zemljama uključenim u Inicijativu, Hrvatska se istaknula kao zemlja u kojoj je Inicijativa postigla najveći rast i postala je primjer drugim zemljama.
“Koprivnica se priključila inicijativi 2017. godine te je ovo deveta kampanja u kojoj sudjelujemo”, zaključila je Emma