Za emisiju Hrvatskog radija U mreži Prvog o sigurnosti i kulturi u prometu u Hrvatskoj govorio je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija
– Do svibnja situacija je bila puno bolja nego u lipnju. Zaredalo se, ovaj vikend šest smrtno stradalih osoba, prošli vikend sedam, što se tiče sigurnosti u prometu – stanje se pogoršalo – izvijestio je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija te dodao kako u ovom trenutku imamo 16 smrtno stradalih osoba više nego u istom razdoblju prošle godine.
Mataija je istaknuo i da je prošla godina bila specifična po mnogo stvari, ali što se tiče prometa, to je bila godina s najmanje smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama.
– Po podacima Centra za vozila Hrvatske po kilometraži s tehničkih pregleda, smanjenje prometa je bilo 8 posto, odnosno ukupno je pređeno 8 posto manje kilometara, dok je stanje sigurnosti bilo bolje i zabilježeno je 20 posto manje prometnih nesreća – navodi Mataija te dodaje kako lockdown i inačice toga koje smo imali, što se tiče stanja cestovnog prometa, ne mora nužno biti dobra stvar.
– Kada imate prometnicu na kojoj ima puno vozila događaju se prometne nesreće, ali posljedice nisu tako velike jer je brzina smanjena. Međutim, kada imate prazne prometnice, a imate prometa, tu može biti puno gora situacija, jer dolazi do prometnih nesreća s velikim brzinama, a brzina je ta koja najčešće dovodi do velikih stradavanja – upozorio je Josip Mataija.
Mataija kaže kako statistički ne postoji doba dana kada se događa više prometnih nesreća. Također, najteže prometne nesreće ne događaju se za vrijeme vremenskih neprilika, već za vrijeme sunčanog vremena i suhog kolnika, odnosno idealnih uvjeta na cestama, upravo zbog prevelike brzine.
– Motori su došli u modu zadnjih 20-ak godina, veliki i jako motocikli nisu bili popularni upravo zato što su opasni, međutim zadnje godine je pojačan promet motora. Došao je novi zakon, ulični trkači se više ne mogu automobilima voziti po gradu zbog kamera, i policija ih lako lovi. Kod motocikla se tablica može saviti, staviti ispod sjedala, i motocikl je postao sredstvo pokazivanja i dokazivanja – rekao je sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec.