Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je u ponedjeljak u Carevdaru i Lepavini radove na rekonstrukciji i izgradnji drugog kolosijeka pruge Križevci – Koprivnica – mađarska granica.
Tom prilikom u promet je pušteno novih 15 kilometara kolosijeka i željeznički objekti: dva vijadukta ukupne duljine veće od kilometra, dva tunela te novoizgrađeni kolodvor Lepavina.
– Cijela dionica pruge do mađarske granice bit će gotova do kraja iduće godine, a nadamo se i spojena s dionicom od Dugog Sela do Križevaca, što znači da će Koprivnica i cijeli ovaj kraj biti spojen brzom željeznicom sa Zagrebom – izjavio je ministar Butković.
Dionica pruge dugačka je ukupno 42,6 kilometara, od čega je 20 novoizgrađenih kilometara od ranije u funkciji.
Riječ je o najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu koji se provodi u Hrvatskoj, vrijednom 350 milijuna eura uz 85-postotno financiranje iz fondova EU.
– Ne treba dvojiti oko toga koliko će ovaj projekt značiti za gospodarstvo i promet cijele države, jer je željeznica broj jedan kad govorimo o konkurentnosti. Kad ova dionica od mađarske granice, zajedno s trasom Dugo Selo-Križevci bude spojena s riječkom lukom, vidjet će se veliki značaj željezničke povezanosti. Svakodnevno u javnom prostoru imamo temu vezanu uz željeznicu kao nešto što je nažalost percipirano negativno. Ljudi bi češće putovali željeznicom kad bi ona bila kvalitetnija i kad bi se od točke A do točke B stiglo brže, no danas još uvijek to nije tako, ali uvjeren sam da kad sve bude u punoj funkciji da će to promijeniti navike i da će ljudi sve više koristiti željeznicu kao svakodnevni prijevoz – izjavio je koprivničko-križevački župan Darko Koren.
U obilasku su uz Butkovića i Korena bili i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, zamjenik župana Ratimir Ljubić, saborski zastupnik Darko Sobota, predsjednik Županijske skupštine Damir Felak te ispred tvrtke Cengiz voditelj projekta Mehmet Ylmaz.
Butković je dobio i pitanje o izgradnji brze ceste do Kloštra Vojakovačkog i dalje do Koprivnice.
– Brza cesta do Kloštra se gradi i nemam informacija da ima poteškoća. Bilo ih je u početku zbog poremećaja na tržištu. Ono što Hrvatske ceste dalje moraju raditi je završiti dokumentaciju da možemo napraviti još preostala 24 kilometra do Koprivnice. Predani su zahtjevi za lokacijsku dozvolu, studije su završene, tako da se ide na ugovaranje glavnih projekata i to sad treba gurati – rekao je ministar Butković.
Foto: Koprivničko-križevačka županija
Više fotografija možete pogledati OVDJE.