Župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, načelnik Općine Bednja Damir Poljak, ravnatelj Županijske uprave za ceste Tomislav Osonjački i član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić obišli su gradilište kružnog toka kod Vatrogasnog doma u Bednji.
Riječ je o projektu vrijednom više od milijun eura, a radovi se izvode na raskrižju državne ceste DC74 i županijske ceste ŽC2258 u samom naselju Bednje. U sklopu projekta uredit će se i obližnji most preko rijeke Bednje.
Kako je istaknuto prilikom obilaska radova, novi kružni tok projektiran je tako da se osigura nesmetan prolaz svih vozila koja sudjeluju u prometu, uključujući tegljače i kamione s prikolicom, kao i prolaz izvanrednog prijevoza dužine čak do 45 metara. Kružni tok će biti osvijetljen modernom i ekološki prihvatljivom LED rasvjetom ugradnjom 10 pocinčanih metalnih rasvjetnih stupova visine 8 metara.
Planira se i izgradnja nogostupa te biciklističke staze u mjestu Vrhovec Bednjanski, čime se stvara moderna i sigurna prometna povezanost.
Kako je rekao župan Anđelko Stričak, trenutno je otvoreno 10-ak gradilišta na državnim, županijskim, lokalnim i nerazvrstanim cestama. Radi se na sanaciji klizišta, izgradnji ili uređenju rotora, pješačkih staza te presvlačenju cesta novim slojem.
– Sve te investicije imaju za cilj osigurati što bolju protočnost prometa, sigurnost prometa, ali i uljepšati taj dio naselja gdje se investicije provode. Između ostalog, ovaj rotor će dati jednu novu vizuru kod samog ulaska u Bednju, a isto tako, omogućit će da se na ovoj livadi pored još izgrade novi sadržaji – istaknuo je župan Stričak i dodao da je za ovaj kraj najvažnije da će ove godine napokon krenuti izgradnja brze ceste Varaždin-Tužno-Ivanec-Lepoglava-Krapina, za što je već izrađen projekt i građevinska dozvola je pred ishođenjem.
– Paralelno s tim priprema se projektna dokumentacija za dalje, preko Bednje, Jesenja pa sve do Đurmanca – dodao je župan.
Prema riječima načelnika Damira Poljaka, kružni tok je povećao sigurnost prometa na samom ulasku u naselje Bednja, a samim time i poboljšao cestovnu infrastrukturu, ali i uljepšao vizuru naselja.
– Od ovog kružnog toka prema naselju Mali Gorenec idu biciklistička staza i nogostup. To je važno istaknuti s obzirom na to da iz tog smjera više od 40 djece pješice dolazi u školu te je na taj način povećana i njihova sigurnost u prometu – istaknuo je Poljak pa zahvalio svima koji su pomogli u realizaciji ovoga projekta.
Projektnu dokumentaciju radila je Općina Bednja, dok su preostali dio iznosa financirale Hrvatske ceste.
– U suradnji sa ŽUC-om i Hrvatskim cestama rješavamo mnoga kritična mjesta. Tako se radi projektna dokumentacija na državnoj cesti u Rinkovcu, sanira se i uređuje nogostup u naselju Benkovec, a projektira se još jedan rotor s druge strane na ulasku u Bednju, gdje također postoji potreba za povećanjem sigurnosnih uvjeta. Imamo problema i prema Trakošćanu u Pleši na županijskoj cesti te je također u tijeku izrada projektne dokumentacije pa će se u skorom razdoblju sanirati i ove kritične točke – najavio je načelnik Poljak.
Član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić otkrio je da su u planu, provođenju ili pri kraju investicije vrijedne više od 100 milijuna eura.
– Ono što je vrlo bitno za istaknuti je da nismo bezrazložno na ovoj točci, ovo je jedna od spojnih točaka za brzu cestu Varaždin-Đurmanec. Hrvatske ceste su donijele odluku za prvi dio, do Cerja, zatim u fazi zadnjeg ishođenja dozvola su drugi dio prema Ivancu, zatim Lepoglava i Lepoglava-Đurmanec. Znate da su bila dva rješenja, jedan Đurmanec, drugi dio ovaj južni.
Hrvatske ceste izabrale su i pokazale da je najbolji put ovaj prema Đurmancu. On je već obuhvaćen studijom o utjecaju na okoliš i Hrvatske ceste su ove godine u plan stavile ishođenja svih projekata do lokacijske dozvole. Tu se radi o traci od 17 kilometara – kazao je Leverić i dodao je povezivanjem Varaždina s Maceljem, odnosno s Đurmancem, osiguran brz i nesmetan promet te su time rasterećene lokalne i županijske ceste.
– Isto tako, Hrvatske ceste su donijele odluku i o odabiru izvođača za rotor u Varaždinu, famozni rotor u Gojancu nazvan „turbo rotor“. On je jedno od najprometnijih područja na području grada Varaždina i krenule su pripreme, sad smo u fazi priprema za novi most prema Međimurju. Imamo most bana Jelačića, procijenili smo da moramo krenuti u pripreme za ishođenje dokumentacije za kasniju realizaciju i drugog mosta – naveo je Leverić.
Ravnatelj Županijske uprave za ceste Varaždinske županije Tomislav Osonjački istaknuo je da ŽUC zadnjih nekoliko godina, sam ili u suradnji s općinama i gradovima, rješava kritične točke izgradnjom kružnih tokova, gdje se značajno podiže razina sigurnosti prometa na cestama.
– Zimska služba je još uvijek u tijeku, ali vidite i sami da nam vrijeme omogućuje da se radi, tako da će neki radovi započeti uskoro. Radi se na klizištima i tijekom sezone će se raditi dosta stvari koje idu u cilju podizanja sigurnosti na cestama – rekao je Osonjački.
Obilasku radova pridružili su se i gradonačelnik Grada Lepoglave Marijan Škvarić, predsjednik Općinskog vijeća Općine Bednja Vladimir Kramarić, županijski pročelnici Darko Majhen i Mario Sambolec, Davor Bobičanec, rukovoditelj Poslovne jedinice HC Varaždin te Krunoslav Lukačić, pomoćnik ravnatelja ŽUC-a.