Koprivnički folk-rock bend Ogenj predstavio je ‘Kyrie‘, novi singl i video spot kojim najavljuju svoj treći studijski album u izdanju Dallas Recordsa.
Frontman benda Tomislav Mihac Kovačic objasnio je odakle je stigla ideja za spot.
– Krenulo je sve zbog audio zapisa pjesme. Zapravo, vrtjeli smo neku ideju Polyphije, katedrale, unutrašnjosti nekog sakralnog objekta. Čak su nam se motale po glavi i ideje o nekoj AI shemi koja bi bila naša pozadina ili pak okolina. Kak inače konkretiziramo sve zadnji čas ili pak na setu, jednostavno te ideje oko AI, montaže u postprodukciji su jednostavno isparile. Marko Čordaš, čovjek s kojim smo već napravili gotovo tucet video brojeva, osjeća našu glazbu kao i naše želje u neku ruku. I mi mu vjerujemo da ponovo bude to jedno remek djelo – kaže Tomislav.
Objašnjava kako su znali samo da žele tamu i svjetlo.
– Htjeli smo ta dva kontrasta, znali smo da želimo da kad krene finale i dok krenemo kraju pjesme, da sve bude puno puno svjetlije. Isto tako, opet je ovo „svirački“ video broj. Nekako nam se čini da nam takvi najbolje „stoje“ i da su publici najzanimljiviji. Na kraju su se neke, možda čak i najbolje stvari dogodile spontano. Snimali smo u Hangar studiju u Zagrebu, a Marko i Roko ponijeli su brdo rasvjete i neke „spravice“ koje su prislanjali na objektive. Zato osim muzike od koje ti se može zavrtjeti, zavrti ti se i od video broja – kroz smijeh će Kovačic.
Odakle ideja za harfu?
– Naš gitarist Petar Šimčić poznaje Doris Karamatić već godinama, s njom je surađivao na nekim klasično-metalskim projektima. Čim je ušao u bend, vadio je sve aseve iz rukava, tako da je nudio već suradnju i prije nego smo imali novoga materijala. I eto. Nakon kaj smo kao bend napravili Kyrie, a u nedostatku violine ili viole, činilo nam se kao izvrsna pjesma konačno za suradnju. Kyrie je dovoljno mistična da s dozom harfe postane još mističnija. Kliknuli smo na prvu. I mi i Doris smo znali kaj želimo, iako nismo znali kako bude ispalo. I ispalo je sjajno!
Kakva je poruka pjesme?
– Hm. Tekst kao i glazbena vodilja je nastao prijašnjih godina, većinom se naslanjajući na božićna i predbožićna sjećanja i osjećanja, emocije, promišljanja, posebice mene kao vjernika. Grčki zaziv Kyrie Eleison koji se koristi na misi specifičan je samo za to razdoblje. U početku imao sam samo taj središnji dio, i sjećam se da sam muku mučio s ostatkom teksta jer se nisam imao za što uloviti. I onda sam jednostavno pustio vrijeme da odradi svoje, iskristalizira i to je bilo to. Nema klasičnih zvončića, ni mirisa pečenke. Samo ti i tvoj Bog radi kojega i slaviš taj Božić.
Po čemu se spot razlikuje od prijašnjih koje ste izbacili?
– Svaki spot se razlikuje u neku ruku. Veliki je već to vremenski odmak od Lepe Mare do Kyria. Em tehnologija ide naprijed, em tisuće dobrih bendova i kreativnih ideja pune i naša srca i naše mozgove. Pa sve dok spojimo nastaje to kaj nastaje. Naravno, ideja spota se radi nakon kaj doživimo glazbu koju smo stvorili i na kraju preslušali – zaključio je Tomislav Mihac Kovačic.