Petak, 22. studenoga 2024.

TRUD I RAD SE ISPLATIO Osnovna škola Fran Koncelak iz Drnja dobila europsku nagradu za inovativno poučavanje

Osnovna škola Fran Koncelak dobila je nagradu za Erasmus+ projekt SLAM (STEM Learning Activities and Methods)

- Oglas -

Europska komisija je 2021. u okviru Komunikacije o uspostavi europskog prostora obrazovanja do 2025. utemeljila Europsku nagradu za inovativno poučavanje (The European Innovative Teaching Award – EITA) čiji je cilj predstaviti kvalitetne i inovativne nastavne prakse provedene u okviru programa Erasmus+ te vrednovati rad nastavnika i njihovih škola.

Komisija svake godine definira tematsko područje koje projekti moraju obuhvatiti kako bi se mogli razmatrati za Europsku nagradu za inovativno poučavanje, a u Hrvatskoj ovu nagradu dodjeljuje Agencija za mobilnost i programe EU.

Osnovna škola Fran Koncelak dobila je nagradu za Erasmus+ projekt SLAM (STEM Learning Activities and Methods). U projekt je bilo uključeno oko 250 učenika i 30 učitelja, a provodila ga je od 2018. do 2021. godine s partnerskim školama iz Estonije, Grčke i Cipra.

- Oglas -

Kriteriji koji su bili ključni za dodjelu nagrade bili su korištene metodologije, inovacijsko okružje, uloga nastavnika te učinak i rezultati projekta.

Učiteljice OŠ Fran Koncelak Drnje
Izvor fotografije: Fran Koncelak Drnje

“Aktivnosti s kojima smo se bavili tijekom trajanja projekta bile su usmjerene na znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku, a korištene metode bile su istraživanje, rješavanje problema, simulacije, igre, praktični rad, terenski rad i diskusija u svrhu stjecanja novih znanja. Važna metoda koju su učenici koristili bilo je računalno razmišljanje. Ovakav način rada omogućio je učenicima jasnije sagledavanje i razumijevanje rada strojeva i računala te jezik računala, što je preduvjet za uspješan rad s naprednom tehnologijom i za postizanje viših razina kognitivnog znanja potrebnog za aktivan rad u STEM područjima”, istaknula je koordinatorica Erasmus+ projekta SLAM Ana Tustonjić Dombaj.

Članovi hrvatskog SLAM tima bili su Ksenija Varović, Ana Tustonjić Dombaj, Dunja Valenčak, Vedran Janković, Renata Tišler, Stjepana Kadić, Ksenija Marić i Andrea Pandurić.

“Tijekom provedbe projekta surađivali smo s raznim stručnjacima iz STEM područja. Jedna takva suradnja rezultirala je znanstvenim istraživanjem o otiscima prstiju i sudjelovanjem na državnom natjecanju iz biologije 2019.”, ističe Ana Tustonjić Dombaj.

Također, učenici i učitelji iz Cipra, Grčke i Hrvatske timski su sudjelovali na međunarodnoj matematičkoj konferenciji euroMath i euroScience 2019. koja se održavala na Cipru.

- Oglas -

“Kroz ovaj projekt povećali smo motivaciju učenika za rad u STEM području jer su kroz neposredan praktičan rad izravno vidjeli proizvode svoga rada. Također su dobili uvid u nove načine učenja, što je rezultiralo njihovom većom uključenošću u novoformirane izvannastavne aktivnosti”, istaknula je Tustonjić Dombaj te dodala kako su učitelji kroz projekt povećali kvalitetu svog rada primjenom novih metoda koje će utjecati i na obrazovanje budućih generacija.

Konkretni rezultati po završetku projekta bili su razvijeni STEM KITovi – setovi za izgradnju F1 bolida, holograma, seizmografa i power bank-a i njihovi tutoriali, izrada metodoloških brošura te igra STEMopoly.

“Provođenjem SLAM projekta naša je škola postala modernija, dinamičnija i kooperativnija, a učitelji kreativniji, fleksibilniji i otvoreniji. Izuzetno smo sretni i ponosni što smo dobili ovu nagradu i što je prepoznata kvaliteta našega projekta. Dokaz je to da se sav naš trud i rad isplatio, a ujedno je i vjetar u leđa za kreiranje budućih ideja i aktivnosti”, zaključila je Ana Tustonjić Dombaj.

Oglas

Najnovije objave

Vezane vijesti