Na testnom poligonu tvrtke Rimac Automobili u Mičevcu nedaleko Velike Gorice prošlog je vikenda održano natjecanje Croatian Drift Challenge.
Među više od 40 natjecatelja iz cijele Hrvatske, a i šire, našao se i domaći vozač Patrik Fijačko, 17-godišnjak iz Zablatja kojem je ovo bila prva službena CDC utrka u karijeri.
Na svom prvom natjecanju postigao je zapažen uspjeh ušavši u TOP 16 vozača, a proglašen je i “novajlijom godine” (Rookie of the year).
Patrik je za Klikaj.hr rekao kako je od malena volio filmove vezane za ovaj oktanski sport, a njegova ozbiljnija priča počela je kroz simulacije drift natjecanja na računalu.
– Krenulo je s filmovima i igricama, a s vremenom sam si izradio i pravi simulator kako bi mi osjećaj vožnje bio realističan. Na simulatoru vozim oko tri godine, a u siječnju ove godine osvojio sam treće mjesto na natjecanju BDS2K23 (simulator Assetto Corsa). Radi se o simulatoru u kojemu se vozi na virtualnim stazama koje zaista postoje, a jedna od njih je i Mičevec – kazao je Patrik.
Svoj prvi auto za drift, popularni BMW e36, kupio je također u siječnju i odmah ga je krenuo pripremati za drift natjecanja.
– Oko 90 posto toga sam radio sam, tu i tamo mi je netko od prijatelja ili obitelji pomogao. Auto sam krenuo slagati početkom veljače i to traje sve do sada. Godinama gledam YouTubere iz cijelog svijeta i tako sam naučio sve što znam o autima i utrkama, a pomogli su mi i savjeti prijatelja – otkrio je Patrik.
Važno je spomenuti kako ovaj 17-godišnjak, s obzirom na to da je još uvijek maloljetan, nema položen vozački ispit te je u svijet drifta ušao bez realnog vozačkog iskustva, a što njegov uspjeh čini još većim.
– Voziti sam naučio na simulatoru gdje sam također naučio i neke osnove drifta, a prvo pravo iskustvo stekao sam na stazi Krško gdje sam imao samo dva treninga ove godine prije natjecanja – dodaje.
Na CDC-u su te nazvali Rookie of the year, koliko ti to znači i da li ti je to poticaj za nastavak, pitamo Patrika.
– Pa znači mi puno zato što nisam očekivao za svoje prvo natjecanje tako dobar plasman, a pogotovo je važno napomenuti da sam imao i najslabiji auto na natjecanju – ističe.
To da imaš daleko najslabiji auto (serijskih 150 konjskih snaga) je nešto što smo i od spikera na natjecanju čuli, ali ti si unatoč tome ušao u Top 16 u jakoj konkurenciji i ostavio iza sebe natjecatelje s autima od 600+ KS. Da li si ponosan na svoje postignuće i imaš li kakvih planova za iduću sezonu?
– Ponosan sam i sretan zbog toga, a za iduću sezonu već planiramo pojačati ovaj motor na nekih 300 konjskih snaga ili u auto ubaciti drugi i jači motor, ako se za to pokaže prilika – govori Patrik.
Na natjecanju smo vidjeli da su svi auti prepuni naljepnica brojnih sponzora. Imaš li i ti sponzore ili se financiraš sam?
– Imao sam manja sponzorstva u obliku nekih dijelova, ali nešto ozbiljnije od sponzora nemam. Financiram se sam te mi tu i tamo netko od obitelji pomogne u tome. Sama natjecanja, a i prijevoz do njih su poprilično skupi. Tražili smo sponzore, ali nitko nije zainteresiran za to jer vjerojatno nisam još dovoljno poznat u tom sportu – naglasilo je novo ime na hrvatskoj drift sceni.
Patriku želimo puno sreće i uspjeha u bavljenju ovim adrenalinskim sportom uz obećanje da ćemo ga i dalje pratiti na njegovom putu. Vjerujemo da će se za njega još puno čuti.
Foto: Luka Krušec / LuMedia