Petak, 22. studenoga 2024.

LAKOMOST IH SKUPO KOŠTALA Dobar dio vlasnika apartmana spušta cijene i do 50 posto usred sezone

Sljedeći na udaru bi mogli biti ugostitelji, koji će se morati pomiriti s tim da imaju manje gostiju, i to gostiju koji nisu spremni platiti onoliko koliko bi oni željeli

- Oglas -

Ostvaruju se upozorenja iskusnih turističkih stručnjaka da će najdeblji kraj u ovoj sezoni izvući svi oni koji su u privatnom smještaju gramzivo podizali cijene.

Na terenu se potvrđuje, krenula je “rasprodaja” nepopunjenog smještaja u last minute akcijama koje idu do 50 posto, iako je buking tijekom srpnja nešto ubrzao u odnosu na svibanj i lipanj.

Doduše, “nadrapale” su i luksuzne vile čiji su gosti odlučili svoj novac potrošiti tamo gdje u godinama restrikcija u putovanjima nisu mogli – Grčkoj, Španjolskoj, Turskoj, dalekim destinacijama, piše Poslovni dnevnik.

- Oglas -

Oni koji su bili mudri s cijenama imaju odličnu popunjenost ove sezone, od 90 do 120 dana, bez otkazivanja, kaže za Poslovni dnevnik Igor Popović, suvlasnik tvrtke Adriagate koja upravlja s 12.000 smještajnih jedinica na Jadranu.

“Postoje ti dani same špice sezone koji su se ove godine mogli podići značajnije s cijenama jer je bila velika potražnja, no mnogi su se polakomili i podigli cijene za sve periode, i suočili se s masom otkazivanja, što možemo pratiti na platformama kao što je Booking.com, gdje se nalaze sve naše jedinice. Imali smo situaciju da su turisti koji su lani propustili na vrijeme bukirati ljetovanje, za ovu godinu krenuli rezervirati već prošle jeseni, što se nastavilo sve do uskrsnog perioda.

Taj optimizam neki su iskoristili da podignu cijene i do 40, 50 posto, dok su drugi bili mudriji, pa u prosjeku u ovu sezonu privatni smještaj je ušao s cijenama višim za 15 do 20 posto”, opisuje Igor Popović. No, kad su krenule vijesti o recesiji, potražnja je usporila, pogotovo za najskuplje opcije.

Popović kaže kako je u svibnju i lipnju zabilježen oko 20 posto manji broj rezervacija.

“Najveći problem imale su na početku ljeta skupe vile s bazenima, koje teško popune rupe i one su u last minute akcijama spuštale cijene i do 50 posto. Kad su gosti to vidjeli, krenula su otkazivanja rezervacija na Bookingu, jer su ljudi shvatili da mogu pronaći nešto jeftinije”, opisuje Popović.

- Oglas -

Nasumična, svakodnevna pretraga apartmanske ponude diljem Jadrana na platformama Booking.com i Airbnb u zadnjih desetak dana pokazuje da se cijene apartmana spuštaju od 10 do 40 posto, s tim da najveće popuste daju oni s višim cijenama, odnosno očito oni koji su se, iz perspektive gostiju, preračunali u odnosu na vrijednost koju nude.

Da nešto ne “štima”, vidljivo je i u grupa na društvenim mrežama poput Facebooka gdje se za ovo doba nudi velik broj apartmana, i to po daleko jeftinijim cijenama prije nekoliko tjedana. To je prošle sezone bilo gotovo nezamislivo.

Usto, primijećuju se i otkazi predrezevacija, koji na ovim plaformama najčešće ništa ne koštaju goste do određenog broja dana pred termin pa se gosti u zadnji čas premišljaju. Ovaj trend besplatnog otkaza rezervacija razvio se u pandemiji, jer su uvjeti putovanja bili manje predvidivi, no sve češće je rezervacija bez besplatnog otkaza i skuplja, tako da treba dobro paziti i čitati detalje ponuda.

Ponuda je zbog svega navedenog svaki dan drukčija, i mogu se doslovce “hvatati” bolje cijene. Također, pretraga Poslovnog je pokazala da više slobodnih termina imaju apartmani s lošijim ocjenama gostiju, te oni novi na tržištu, koji još nemaju ni ocjene, danas jako važan element pretrage informiranih turista.

Hoteli imaju stručno prodajno osoblje koje se zna nositi s tim situacijama. Također je istaknuo da bi uz apartmanski smještaj problema mogle imati skupe vile, koje nemaju baš goste koji čekaju iza ugla da ih plate. Hoteli i kampovi mogli bi bolje proći zbog načina rada.

Sljedeći na udaru bi mogli biti ugostitelji, koji će se morati pomiriti s tim da imaju manje gostiju, i to gostiju koji nisu spremni platiti onoliko koliko bi oni željeli. 

Oglas

Najnovije objave

Vezane vijesti