U razdoblju od 2021. do 2027. godine na područje Varaždinske županije samo iz programa Hrvatskih cesta uložit će se oko 100 milijuna eura investicija, zaključak je radnog sastanka župana Varaždinske županije Anđelka Stričaka i člana Uprave Hrvatskih cesta Alena Leverića sa suradnicima.
Izgradnja brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina, dionica Varaždin – Ivanec – Lepoglava, rekonstrukcija postojećeg kolnika i objekta, te dogradnja drugog kolnika istočne obilaznice Grada Varaždina u duljini od 2,1 kilometra, rekonstrukcija raskrižja državnih cesta DC2 i DC35 s Ulicom braće Radića u Gojancu te rekonstrukcija raskrižja državnih cesta DC2 i DC35 s Optujskom ulicom u Hrašćici bile su glavne teme sastanka.
– Nikad toliko investicija od strane Hrvatskih cesta nije se slilo na područje Varaždinske županije kao sada. Dio tih investicija završavamo, drugi se odrađuje, treći je u postupku javne nabave za izvođenje radova, a četvrti dio se projektira. Konkretno, rotor Motičnjak je završen, rotor u Knegincu se završava, a u idućih nekoliko mjeseci počinjemo graditi rotor u Bednji. U pripremi je natječaj za izgradnju rotora u Hrašćici, a zatim i u Gojancu. Također, završava se izgradnja istočne obilaznice Novog Marofa, a u pripremi je izgradnja istočne obilaznice Varaždina. Također, svjedočimo i izgradnji brze ceste Varaždin-Ivanec-Lepoglava-Krapina, za prvi dio je natječaj raspisan, do kraja godine znat ćemo izvođača i potom sklopiti ugovor za izvođenje radova. Razgovarali smo i o nastavku te ceste i svi smo se usuglasili da bi bilo najbolje da ona od Lepoglave nastavi desno prema Bednji i potom prema Krapini. Osim toga, bilo je riječi i o Podravskoj magistrali – rekao je župan Stričak najavivši kako bi se ovakvi sastanci mogli održavati dva puta godišnje kako bi se dobio uvid u trenutnu situaciju na terenu, te koji su daljnji koraci.
Član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić istaknuo je kako su 100 milijuna eura koja se ulažu u Varaždinsku županiju izvorni prihodi Hrvatskih cesta. Ujedno je pohvalio ovakav način suradnje Varaždinske županije, općina i gradova s Hrvatskim cestama.
– Danas smo prezentirali nekoliko bitnih projekata koji su u posljednjoj fazi realizacije. To je brza cesta Varaždin-Ivanec-Lepoglava i kasnije studija pokazuje da se ide prema Bednji, Jesenje, Krapini i Đurmanec. Očekujemo da će prva faza stajati oko 25 milijuna eura bez PDV-a. Nekoliko ponuda izvođača je stiglo, otvorene su i sada su na stručnim službama. Rok za prvu fazu bi bio 18 mjeseci. Druga faza brze ceste stajala bi između 14 i 17 milijuna eura – rekao je Alen Leverić spomenuvši također istočnu zaobilaznicu Grada Varaždina.
– Ide novi nadvožnjak s dvije trake gotovo istih dimenzija kao što je postojeći Vilka Novaka, a završavamo kod rotora Kišiček. Istočna obilaznica je u fazi projektne dokumentacije – rekao je Leverić.
Dva vrlo zahtjevna projekta koja će biti raspisana do kraja ove godine su izgradnja rotora u Gojancu koji će biti prvi turbo rotor u Varaždinskoj županiji, ujedno drugi u Hrvatskoj, u vrijednosti oko milijun eura, dok se drugi rotor planira u Hrašćici. Ujedno danas su na temelju odluke o odabiru Hrvatske ceste potpisale ugovor o izvođenju radova na rotoru u Bednji, vrijedan preko milijun eura. Razgovaralo se i o zaobilaznici Sračinec i Petrijanec, a za iduću godinu u planu je projekt izgradnje rotora u Selniku.
– Pokrit ćemo i ludbreški dio te će se intenzivirati sva signalizacija na području državnih cesta D35, prema Lepoglavi i dio od Cestice do Ludbrega. Zadnji projekt kod kojeg će isto tako ubrzo započeti radovi je raskrižje u Cestici, Školska ulica na glavnu državnu cestu gdje je vrlo teško regulirati promet. Hrvatske ceste su u rekonstrukciju tog raskrižja uložile više od 300 tisuća eura – najavio je Leverić zamolivši u narednom razdoblju sve sudionike u prometu za strpljenje, dok će Hrvatske ceste osigurati nesmetan protok prometa i poštivanje zadanih rokova.
Na radnom sastanku nazočili su i resorni županijski pročelnici, gradonačelnik Grada Varaždina dr. sc. Neven Bosilj, te načelnici općina Maruševec Mario Klapša i Gornjeg Kneginca Goran Kaniški na čijim se područjima grade i uređuju prometnice.