Petak, 22. studenoga 2024.

Podravka u prvom kvartalu ostvarila značajan rast poslovanja, neto dobit iznosi 15,7 milijuna eura

Dobit kompanije još je uvijek pod snažnim utjecajem rasta troškova sirovina, ambalaže i energenata pa je segment Prehrane ostvario pad neto dobiti za 3,6 milijuna eura. Na dobit Grupe značajno je utjecala dobit segmenta Farmaceutike gdje je ostvarena neto dobit viša za 7,5 milijuna eura

- Oglas -

Grupa Podravka u prva je tri mjeseca ove godine ostvarila 175,9 milijuna eura prihoda, što je rast od 20,2 milijuna eura, odnosno 13% u odnosu na isto razdoblje 2022.

Prihodi segmenta Prehrane iznosili su 131,7 milijuna eura. U odnosu na prva tri mjeseca prošle godine porasli su za 5,9%, odnosno 7,3 milijuna eura. Snažan utjecaj na rast prihoda Grupe ostvario je segment Farmaceutike (Belupo), čiji su prihodi porasli za 12,9 milijuna eura i u prvom kvartalu dosegli 44,2 milijuna eura. Rastu prihoda segmenta Farmaceutike pridonio je i oporavak poslovanja na izvoznim tržištima koja su u prošloj godini bila snažno pogođena neizvjesnostima uzrokovanim agresijom na Ukrajinu, priopćili su uprave iz Podravke.

Dobit kompanije još je uvijek pod snažnim utjecajem rasta troškova sirovina, ambalaže i energenata pa je segment Prehrane ostvario pad neto dobiti za 3,6 milijuna eura. Na dobit Grupe značajno je utjecala dobit segmenta Farmaceutike gdje je ostvarena neto dobit viša za 7,5 milijuna eura.

- Oglas -

Neto dobit Grupe Podravka iznosila je tako 15,7 milijuna eura. U usporedbi s prvim kvartalom 2022., riječ je o porastu od 3,9 milijuna eura. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prva je tri mjeseca dosegla 27,3 milijuna eura, što je 4,7 milijuna eura više nego u istom razdoblju prošle godine.

“Rezultati prvog kvartala Grupe Podravka pokazuju da smo pronašli dobra rješenja za brojne izazove s kojima se i dalje suočavamo. Osobito sam zadovoljna što smo nakon intenzivnih priprema provedenih tijekom prošle godine počeli provoditi brojne aktivnosti za snažniji nastup na tržištima Zapadne Europe. Na ovaj smo način učinili još jedan bitan korak u razvoju prodaje i poslovanja na izvoznim tržištima. S druge strane, uspjeh na tržištu danas je sve snažnije povezan s odgovornim odnosom prema okolišu, zajednici, zaposlenicima i svim drugim dionicima u kompaniji. Prepoznajući ove trendove, koji se očituju i kroz zahtjeve i očekivanja potrošača, tijekom prvog kvartala usvojili smo dvije važne strategije – Nutritivnu strategiju koju smo već javno predstavili i Strategiju održivog poslovanja koju ćemo idućih dana predstaviti svim dionicima kompanije. Obje ove strategije iskazuju našu spremnost da se kontinuirano prilagođavamo potrebama naših potrošača, isto kao i rastućim zahtjevima odgovornog poslovanja”, istaknula je Martina Dalić, predsjednica Podravkine uprave.

Snažni troškovni pritisci obilježili su poslovanje u segmentu Prehrane i tijekom prvog kvartala ove godine. Troškovi sirovina, materijala i energenata porasli su za 10,3 milijuna eura, 19% više nego u prvom tromjesečju prošle godine. Zbog toga je velika pozornost i dalje usmjerena na kontrolu i snižavanje svih vrsta troškova. Između ostalog, negativni cjenovni utjecaji ublažili su se optimizacijom proizvodnog asortimana, aktivnim provođenjem nabavnih procesa uz širenje kruga dobavljača i racionalnim upravljanjem marketinškim ulaganjima. Istovremeno, pokrenute su brojne aktivnosti radi jačanja poslovanja na izvoznim tržištima, posebno srednje i zapadne Europe. Kroz restrukturiranje poslovanja na tržištima Poljske i Češke, unaprijeđena je profitabilnost ovih tržišta, a proveden je i niz aktivnosti za jačanje poslovanja na tržištima Njemačke. Dodatno, početak suradnje s Atlantic Grupom na tržištima Sjedinjenih Američkih Država i Austrije omogućit će ostvarivanje međusobnih sinergija i osnažiti tržišnu poziciju, kao i plasman proizvoda obiju kompanija, pojasnili su iz Podravke.

Podravka je u prvom tromjesečju usvojila i novu Nutritivnu strategiju za razdoblje do 2027., usmjerenu na uravnoteženu i održivu prehranu, a ubrzo nakon toga i Strategiju održivog poslovanja Grupe Podravka za period od 2023. do 2030. Podravka će se tako još aktivnije posvetiti ostvarenju ciljeva vezanih uz čisti okoliš, zdravu prehranu, brigu za zaposlenike i zajednicu te odgovorno korporativno upravljanje.

- Oglas -

Bez obzira na negativne trendove koji još uvijek utječu na tržište, investicijski ciklus Grupe Podravka nastavio se prema planu i u prva tri mjeseca 2023. U tom su razdoblju realizirane investicije u iznosu od 12,1 milijuna eura, što je gotovo 40% više nego u prva tri mjeseca prošle godine. Aktivno se radi na modernizaciji proizvodnje, uvođenju novih tehnologija i digitalizaciji, podizanju efikasnosti i energetske učinkovitosti, kao i daljnjem unaprjeđenju uvjeta rada. Između ostalog, započela je izgradnja logističko-distributivnog centra, a prema planu se odvija i izgradnja proširenja Tvornice juha i Vegete.

Radnicima i predstavnicima sindikata predstavljene su osobine novog sustava obračuna plaća koji bi trebao zamijeniti postojeću tarifu oblikovanu još 1997. godine. Novi sustav temeljio bi se na tarifnim razredima u koje će, sukladno složenosti radnog mjesta, biti svrstani poslovi koje obavlja pojedini zaposlenik. Cilj ovakve modernizacije sustava obračuna plaća jest unaprjeđenje kvalitete rada i uklanjanja postojećih nelogičnosti u utvrđivanju plaća i vrednovanju rada.

Vodeći računa o svim svojim dionicima, uprava Podravke predložila je glavnoj skupštini, koja će se održati 17. svibnja, da se iz lanjske dobiti isplati dividenda dioničarima u iznosu od 2,65 eura po dionici, što je 53% više nego lani, zaključili su iz koprivničke kompanije.

Oglas

Najnovije objave

Vezane vijesti