Članica Uprave tvrtke Egmont Hrvatska Ivana Krnić bila je gošća tribine “Kako izdavaštvo odolijeva izazovima konvergencije medija i umjetne inteligencije”, održane u srijedu na Sveučilištu Sjever, u Sveučilišnom centru Koprivnica.
Tribina je održana pred prepunom dvoranom studenata, nastavnika, ali i zainteresirane javnosti, a s gošćom koja ima impresivnu karijeru u izdavaštvu razgovarala je dr. sc. Ivona Čulo s Odjela za komunikologiju, medije i novinarstvo.
Egmont Hrvatska dio je međunarodne tvrtke Egmont, vodećega europskog izdavača knjiga i časopisa za djecu, koji je tijekom godina poslovanje proširio i u ostala medijska područja: televizijsku i filmsku produkciju, digitalne sadržaje i videoigre u brojnim zemljama Europe i svijeta.
– Egmontova je misija stvaranje i prenošenje priča. Ta misija u sebi nosi ideje uključivosti, širine i prihvaćanja. Pripovijedanje je ljudima oduvijek bilo važno jer potiče maštu, znatiželju i stvaranje novih ideja, a priče su temelj svakoga učenja i napretka – istaknula je tijekom tribine Ivana Krnić, dodavši da Egmontova prva izdanja u Hrvatskoj izlaze još od davne 1994. godine.
– Danas je Egmont vodeći izdavač dječjih knjiga i časopisa u Hrvatskoj, a u Zagrebu je sjedište Egmonta za cijelo područje bivše Jugoslavije. Egmontov program uključuje časopise i knjige poznatih svjetskih brendova, kao što su Disney, Peppa Pig, Minecraft, Paw Patrol, National Geographic, Moj mali poni te mnoge druge najljepše svjetske i domaće dječje likove i priče. Osim toga, već 5 godina izdajemo i program za odrasle – biblioteku PULS koja se bavi izdavanjem kvalitetnih naslova iz beletristike i publicistike, od klasika do popularne literature, a posebnu pažnju posvećuje naslovima o odgoju i roditeljstvu čime nadopunjuje djelovanje matične izdavačke kuće Egmont – dodala je Ivana Krnić, istaknuvši da je od svih licenci Disney i dalje najprepoznatljiviji.
– Disney je bio i ostao stabilan i prepoznatljiv obiteljski brend te i dalje, a možda danas i više nego prije, uspješno okuplja obitelji diljem svijeta. Disneyjeve animirane filmove gledaju djeca i odrasli, što i jest Disneyjeva ideja. Sve su te priče zabavne, ali one u sebi uvijek sadrže i poruku koja promiče univerzalne pozitivne ljudske vrijednosti. Gotovo svaki Disneyjev crtić pretočen je i u pisanu riječ, odnosno slikovnicu, tako da je dostupan bilo kada, bilo kome i bilo gdje. Smatram da je Disney nenadmašan po pitanju dosega i stvaranja priča s kojima se mogu jednako poistovjetiti i djeca i odrasli. Upravo to mu daje bezvremensku kvalitetu i atraktivnost – naglasila je gošće tribine, dodavši da danas u izdavaštvu nailaze na brojne izazove, koje uspješno prevladavaju prilagođavajući se novim trendovima te nastoje biti prvi u novim idejama i formatima. Tako uskoro možemo očekivati i brojne audio knjige iz tvornice priča Egmont Hrvatska.
– Iako se što se tiče dječjih časopisa vidi kontinuirani pad prodaje, kako kod nas tako i u svijetu, moram naglasiti da i dalje postoji veliko zanimanje djece i roditelja za časopisima i danas, što se vidi po velikom broju dječjh časopisa koje Egmont i dalje izdaje, a čak i objavljuje nove. S druge strane, ne vidimo negativni trend čitanja dječjih knjiga. Vjerojatno je razlika u tome da su časopisi percipirani kao čista zabava i nju mogu zamijeniti novi digitalni mediji, a da su knjige percipirane kao i zabavna ali i razvojna aktivnost koja nema kvalitetnu alternativu u novim medijima. Audio knjige se svakako ne smiju zanemariti, glumci koji čitaju audio knjige u svijetu postaju velike zvijezde, a trend slušanja knjiga postaje sve jači i kod nas. Stoga kontinuirano radimo i na tome te već krajem godine krećemo sa serijom audio knjiga – zaključila je članica Uprave Egmonta koju su studenti nagradili velikim pljeskom, ali i brojnim pitanjima.