Četrdesetak turskih radnika napustilo je nakon potresa u Turskoj gradilište pruge Križevci – Koprivnica – granica s Mađarskom na kojem su radili na rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka kojim će se od 2024. voziti 160 kilometara na sat, piše u ponedjeljak tportal prenoseći Večernji list.
Riječ je o trenutačno najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj financiranom novcem Europske unije. Vrijedan je oko 350 milijuna eura, skuplji i od Pelješkog mosta.
Izvođač radova je turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., a kako je u Turskoj na prometnoj infrastrukturi, plinovodima i industrijskim pogonima u potresu nastala velika materijalna šteta, Cengiz Holding uključio se u spašavanje i sanaciju, pa je dio radnika napustio gradilište u Podravini i otputovao u Tursku.
Večernji piše kako je na projektu u Hrvatskoj ostalo raditi 240 radnika, a najveći je izazov drastičan porast cijena zbog inflacije nastale nakon pojave pandemije i rata u Ukrajini.
”Željeznički sektor najviše je pogodio rast cijena čelika, armature, betona, hidroizolacija, odnosno armiranobetonskih radova, gradnje nasipa i zaštitnoga sloja te nabave tračnica, pragova, tucanika i drugog”, pojašnjavaju u HŽ Infrastrukturi.
Unatoč teškoćama, očekuje se da će se do kraja ove godine završiti oko 60 posto radova u Podravini.
Trebalo bi to uključivati sve nadvožnjake i podvožnjake, većinu mostova, dva vijadukta, prijelaz za divlje životinje Kloštar Vojakovački i galeriju Velika Mučna.