Na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu u petak je započela treća Međunarodna znanstveno-stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma – RRT 2022.
Tijekom prvog dana stručnog skupa održan je okrugli stol na MEV-u gdje je predstavljena tema razvoja inovativnih modela poučavanja STEM-a kao faktora održivog razvoja ruralnog područja.
O edukaciji kao ključnom faktoru odgovornog razvoja ruralnih dijelova između ostalih su govorili župan Međimurske županije Matija Posavec i gradonačelnica Čakovca Ljerka Cividini.
– Prostor bivše vojarne od 2006. godine je u vlasništvu Županije gdje smo razvili Centar znanja Međimurja kao najbolji primjer revitalizacije vojnih prostora, strateškog planiranja, usmjerenog djelovanja i sinergije potpornih, obrazovnih i znanstvenih institucija. U 8 obrazovnih i znanstvenih institucija tijekom 13 godina uloženo je više od 95 milijuna kuna – Međimurske županije, Svjetske banke i sredstava iz EU fondova. Centar znanja Međimurske županije je znanstveno, inovativno, razvojno i gospodarsko središte naše Županije, a imamo još mnogo prostora za napredovanje. U planu nam je daljnja revitalizacija zgrada, želimo dovesti još veći broj poduzetnika. Centar znanja Međimurske županije koriste sve generacije, od predškolaraca, studenata, do doktora znanosti koji djeluju u prvom međimurskom znanstveno-istraživačkom centru Metalskoj jezgri. Centar znanja primjer je kako se odgovorno, vrijedno i konstruktivno postupa s idejama – naglasio je tijekom okruglog stola župan Posavec.
Osvrnuo se i na segment razvoja turističkih potencijala u svjetlu koncepta održivosti.
– Svjesni smo naše bogate povijesti, ponosni smo na našu tradiciju. Zato smo brojnim projektima osigurali novac te postigli visoke ciljeve: na primjer našu smo nematerijalnu baštinu u Riznici Međimurja pokazali na zanimljiviji način privlačan novim generacijama. Prepoznala je to i struka – Hrvatskoj muzejsko društvo – proglasivši Riznicu najboljim stalnim postavom u Hrvatskoj. Nadalje, Med dvemi vodami – drugi je najbolji EU projekt u Hrvatskoj. Opremanjem Centra za posjetitelje Med dvemi vodami u Križovcu zaokružili smo jedinstven projekt u kojem su sadržani i Edukacijsko-istraživački centar Matulov grunt u Frkanovcu te pješačko-biciklistička staza Svetomartinska Mura na području općine Sveti Martin na Muri.
Gradonačelnica Čakovca Ljerka Cividini je rekla:
– Čakovec podupire, a time i sufinancira programe u školama, edukacije i radionice koje imaju za cilj razvoj stema. Prepoznali smo da je to potrebno poticati od najranije dobi, što i radimo s našim predškolarcima, pa potporom školarcima koje okupljaju udruge poput MIK-a i MIS-a te radionice iz tehničke kulture koje se održavaju tijekom ljetnih i zimskih praznika. Djecu želimo zainteresirati za informatiku, elektroniku, robotiku, modelarstvo i slično, potičemo i sufinanciramo izvannastavne aktivnosti iz STEM područja u našim osnovnim školama, po zahtjevu sufinanciramo odlazak na natjecanja, naša I. osnovna škola dugogodišnji je partner APPLE-a, ima školarce koji su na robotičkoj olimpijadi uzeli sjajno 8. mjesto u Europi, a ono što je također ključno je provođenje i niza radionica namijenjenih učenicima i profesorima. Idemo i korak dalje te stipendiranjem potičemo studente da za svoj životni poziv odaberu zanimanje iz STEM područja, a prijavama na EU projekte otvaramo vrata prema inovativnosti, razvoju i novom znanju naših mladih.
Sudionici okruglog stola bili su državni tajnik u Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine mr.sc. Željko Uhlir, dekanica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo u Opatiji prof. dr. sc. Sandra Janković, prodekan za studijske programe Fakulteta organizacije i informacije u Varaždinu prof.dr.sc. Dragutin Kermek te doc.dr.sc. Damira Tkalec sa Međimurskog veleučilišta, dok je konferencijom moderirao mr.sc. Željko Blagus.
Program konferencije nastavljen je u Metalskoj jezgri Čakovec predstavljanjem programa obrazovanja učenicima završnih razreda srednjih škola. Programe su im predstavili izaslanici visokoobrazovnih ustanova partnera u ovom stručnom skupu.