Načelnik Općine Mali Bukovec Darko Marković u ponedjeljak je u Varaždinu u sklopu Europskog tjedna mobilnosti sudjelovao na panel raspravi o integriranom prijevozu gdje je poručio kako su prometna povezanost i dobro organizirani javni prijevoz temelji za daljnji razvoj Malog Bukovca i jačanje demografske slike.
Načelnik Marković Općinu na krajnjem istoku Varaždinske županije vodi već 13 godina, a kako je napomenuo, više od pola vremena koje je proveo na čelu Malog Bukovca posvetio je borbi za kvalitetnu prometnu povezanost sa županijskim i lokalnim cestama, kao što to priliči 21. stoljeću.
“S obzirom na to da je u Malom Bukovcu tek nedavno uspostavljen primjeren cestovni promet, javni prijevoz još uvijek nije došao na red. Zadnjih 12 godina ističem kako su za razvoj naše Općine najvažnije 4 stvari, a to su dobra prometna povezanost s najmanje dva velika središta, Koprivnicom i Varaždinom, a tu su i Ludbreg te Međimurska županija s kojom graničimo, dobar javni prijevoz, razvijena sportska, društvena i komunalna infrastruktura i mjere kojima ćemo privući mlade da kupe i ulažu u nekretninu na našem području”, rekao je Marković te dodao kako je kompletna ludbreška regija usmjerena prema realizaciji dobre prometne povezanosti.
Činjenica je da Općina Mali Bukovec, kao rubna općina ima višestruki problem. Naime, pola tamošnjih stanovnika radi u Koprivnici te je orijentirano na Koprivničko-križevačku županiju, oko 40 posto ih je orijentirano na Varaždin i Ludbreg, a ostatak na Međimursku županiju.
“Bez željeznice ne možemo integrirati javni prijevoz. Ako nemamo dobru regionalnu povezanost, nismo napravili posao kako spada. Kako bismo privukli mlade obitelji u općinu poput Malog Bukovca nisu dovoljne mjere kao što je sufinanciranje rješavanja njihovog stambenog pitanja, potrebni su i dobra cestovna povezanost što još uvijek nemamo i dobar javni prijevoz koji će mladima omogućiti da ne moraju imati nekoliko automobila. To su glavni uvjeti na temelju kojih bi mladi za život mogli izabrati Mali Bukovec, a ne Varaždin, Koprivnicu ili Ludbreg”, pojasnio je Marković.
I rezultati ankete provedene u ludbreškoj regiji potvrdili su isto – većina građana želi koristiti javni prijevoz što, s obzirom na njegove benefite, nije iznenađujuće.
“Zbog toga smo krenuli intenzivnije razmišljati kako to ostvariti. Mali Bukovec i Ludbreška regija leže na geotermalnom potencijalu, pa je naša želja javni prijevoz povezati s tim dijelom. Potencijal geotermalnih elektrana mogli bismo iskoristiti za javni prijevoz, primjerice, koristiti ih za punjenje električnih buseva. Pokrenuta je i agenda za proizvodnjom vodika, pa bi Ludbreška regija mogla postati centar autobusa na vodik. To je ono što pokušavamo uklopiti u ovu priču”, naglasio je Marković te dodao kako se smjer u kojem ide Općina Mali Bukovec slaže s agendom Europske komisije.
Panelisti su se složili kako je jedan od problema i legislativa koja općinama ne omogućava ulaganje u županijske i lokalne ceste, pa se tako više ulaže u poljske puteve, nego u prometnice u centru naselja što je nešto za što se načelnik Marković zalagao još kao županijski vijećnik, a nastavlja lobirati i sada.
“Na nacionalnom nivou moramo odlučiti što su prioriteti, standardizirati neke stvari i odrediti kakav mora biti prijevoz, u koje ceste moramo ulagati, kakva mora biti infrastruktura te u kojem roku ti projekti moraju biti realizirati. Tako bi sve političke opcije koje dođu na vlast u određenoj općini, gradu ili županiji morale to poštivati. Potreban nam je adekvatan regionalni prijevoz, a nakon njegove uspostave trebat će puno raditi na njegovoj reklami i edukaciji kako bi građani shvatili koje sve on benefite nosi, a kojih je zaista mnogo”, zaključio je Marković.